Odpoczynek jest tak samo ważny dla naszego ciała jak i sama aktywność fizyczna. Odpowiednia ilość snu, aktywności inne niż tryb naszej pracy i codziennego życia. Jeżeli na co dzień pracujesz mocno fizycznie i na nogach to w ramach odpoczynku poczytaj książkę, obejrzyj film itp. Jeżeli natomiast pracujesz za biurkiem to w ramach odpoczynku wyjdź na spacer czy pograj z dziećmi w piłkę. Zapraszam Cie na listę moich sposób na odpoczynek w zależności od tego w jaki sposób spędziłam większość dnia.

Po pierwsze – Wyznacz czas na odpoczynek.

Jeżeli nie zaplanujesz odpoczynku w swoich codziennych obowiązkach to z pewnością nie znajdziesz na niego czasu. Zawsze znajdzie się jeszcze coś do zrobienia co wyda Ci się ważniejsze niż odpoczynek. Tu nasuwa się dodatkowa myśl. Nie traktuj odpoczynku, jako marnotrawienie czasu czy nie potrzebny aspekt codzienności. Wierz mi, ze Twój organizm potrzebuje Go tak jak powietrza, wody, jedzenia czy snu. Nie należy bagatelizować tego tematu. Nasze ciało jest mądre i jeżeli Je zbyt mocno będziemy eksploatować to się zbuntuje i odmówi posłuszeństwa. To może mieć mocno nie przyjemne konsekwencje.

Po drugie – Dopasuj sposób odpoczynku do warunków.

Jak już pisałam na wstępie przemyśl sobie jak wygląda Twój dzisiejszy dzień i jak możesz oderwać się od tych obowiązków. Może przyda się spacer, rower czy rolki. Wyjście na plaże czy basen. Może nawet siłownia czy zajęcia fitness. To też wbrew pozorom forma odpoczynku dla organizmu. Zmiana pozycji i rozruszanie tych partii ciała, które na co dzień raczej nie są mocno wykorzystywane. Jeśli w większości dnia pracujesz fizycznie weź do ręki książkę. Włącz dobry film. Zorganizuj sobie przyjemną kąpiel. Weź koc i zrób piknik na trawniku pod blokiem. Weź ręcznik, nasmaruj się kremem, połóż się i spędź czas na plaży w przyjemnych promieniach słonecznych. Witamina D której produkcje w organizmie wspomaga słońce wzmacnia odporność i poprawia nastrój.

Po trzecie – Odłącz się od świata.

Odłóż laptop, telefon, tablet czy inne urządzenia z dostępem do internetu. Jedynym wyjątkiem jest serwis z filmami. Przestań bez końca być online. Nie odbieraj mało istotnych telefonów. Na smsy odpiszesz później. Wyłącz powiadomienia skrzynki mailowej i wszystkie pop-up’y portali internetowych i społecznościowych. Niech nic co online Cie nie rozprasza.

Wszystko to razem pozwoli Ci na odpowiednią regeneracje Twoich wszelakich komórek organizmu. Moim najlepszym sposobem na relaks, biorąc pod uwagę, że na co dzień spędzam 10 godzin na nogach w pracy jest… Pisanie… Piszę książkę, fabularną, taką z bohaterami i nawet wątkiem kryminalnym. Pewnie nigdy nie ujrzy światła dziennego. Pozwala mi jednak na wyładowanie z siebie wszystkich emocji dnia. Zarówno tych dobrych jak i tych złych.

A Ty jakie masz swoje sprawdzone sposoby na odpoczynek ? Podziel się nimi w komentarzach i pomóż innym znaleźć dobry pomysł na siebie i swój czas na chillout.