Trening był dla Ciebie podstawowym elementem dnia ale kiedy urodziłaś dziecko Twój plan nagle się rozjechał i na ćwiczenia nie znajdujesz już czasu ? Rozwiązaniem mogą być ćwiczenia z dzieckiem. Wszystko oczywiście zależy od wieku w jakim jest Twój maluszek wtedy warto łapać nawet krótkie momenty na szybki intensywny trening albo po prostu delikatne rozruszanie mięśni. Ja jestem już na etapie pierwszej klasy więc moja córka rozumie, że mama ćwiczy dla zdrowia i nie przeszkadza. Często też ćwiczy razem ze mną. Jednak gdy była mała musiałam dużo się nakombinować by znaleźć czas na ćwiczenia. Tym bardziej, że był to etap kiedy mocno wciągnęłam się w czytanie książek. Zarywałam część nocy dla książki, drugą część dla dziecka na karmienie i tak oto sama siebie pozbawiałam sił na ćwiczenia. Po pierwszym półroczu od porodu czułam się fizycznie coraz gorzej i wiedziałam już, że mój organizm potrzebuje dawki ćwiczeń. Tak więc znalazłam kilka rozwiązań jak ruszyć z miejsca i poderwać ciało do góry.

Punkt numer jeden… Zrozum, że jest Ci to potrzebne i nie ma żadnego racjonalnego wytłumaczenia, że nie ćwiczysz.

Jeżeli byłaś przyzwyczajona do ciągłej aktywności Twój organizm nadal jej potrzebuje, nawet jeżeli teoretycznie czujesz się bardzo zmęczona ćwiczenia mogą Ci pomóc postawić Cię na nogi. Trening pozwoli na lepsze dotlenienie organizmu a to pozwoli Ci na lepszy sen nawet ten wyrwany w czasie drzemki Twojego malucha pomiędzy nocnymi karmieniami.

Punkt numer dwa… Rusz na spacer.

Wózek z dzieckiem pod pachę i czas na dwór. Jednak zmień swoje spacerowe przyzwyczajenia. Marsz zamiast powolnego człapania. Kilkuminutowe przystanki na rozciąganie w parku na ławce zamiast leniwego siedzenia dupką na niej. Wygodne buty, dobry dres i w drogę. Zapewniam Cię, że podczas intensywnego marszu dziecko zasypia stanowczo szybciej niż podczas powolnego spaceru. Jeżeli narzucisz sobie dość szybkie tempo do 8km/h możesz w godzinę spalić nawet do 370kcal.

Punkt numer trzy… Wykorzystaj drzemki w ciągu dnia.

Wiem, że w większości przypadków drzemka dziecka służy mamie do… sprzątania. Jednak pamiętaj, że nie musisz mieć idealnie wysprzątanych kurzy nawet przy małym dziecku. Sterylny świat wcale nie służy dziecku w rozwoju ponieważ nie uodparnia się na bakterie. Nawet lekarze zalecają… Ma być czysto ale nie sterylnie. Sterylnie było w szpitalu podczas pierwszego kontaktu dziecka ze światem, później do tego świata trzeba się przystosować. Czas więc jedną z drzemek, najlepiej tą najdłuższą wykorzystać na ćwiczenia. Rozłóż matę, puść energetyczną muzykę w radio zamiast gadającej telewizji, załóż strój i do dzieła. Jeżeli nie wiesz do końca jak ćwiczyć możesz na początek po porodzie skonsultować się z fizjoterapeutą, który pokaże Ci jak wzmocnić mięśnie dna miednicy i kiedy możesz zacząć pracować nad poprawą wyglądu po porodowego brzuszka. Jeżeli dziecko jest już starsze a Twoje ciało w zupełności wróciło do pełnej sprawności możesz skorzystać z wielu aplikacji lub filmów youtube, które pokażą Ci odpowiedni zestaw ćwiczeń.

Punkt numer cztery… Ćwicz razem z dzieckiem.

Jeżeli Twoje dziecko jest już na tyle duże, że samodzielnie utrzymuje głowę może być Twoim słodkim ciężarkiem. Ćwiczenia z dzieckiem wzmocnią Twoje mięśnie rąk, nóg, i kręgosłup a przy okazji więź z maleństwem. Może to być też pomysł na zabawę z jeszcze leżakujacym maluszkiem. Pompki z całusami to chyba najsłodszy rodzaj ćwiczeń dla mam.

Punkt numer pięć… Wejdź w rutynę.

Wyznacz konkretne dni i godziny na ćwiczenia z dzieckiem. To ważne za równo dla Twojego organizmu jak i dla maleństwa, które do bezpieczeństwa potrzebuje… Rutyny. Tak jak kąpiesz i karmisz o stałej porze tak do harmonogramu wpisz wspólne ćwiczenia.